یک. گاهی می شنویم که فلان رفتار دینی تاثیرات زیادی بر زندگی دنیا و آخرت ما می گذارد اما بلافاصله می گویند البته اگه با اخلاص باشد... برای خدا باشد... با معرفت کامل باشد. و همین کافیست تا بگوییم خب اینم به درد ما نخورد.
دو. چندی قبل فیلمی کوتاه از آیت الله العظمی بهجت (ره) دیدم که از ایشان درباره تاثیر نماز اول وقت پرسیدند و طبق معمول پرسیدند منظور نماز با توجه است یا صرف نماز اول وقت؟ و ایشان فرموند نماز اول وقت را کسی استمرار داشته باشد به خیلی جاها می رسد... نماز اول وقت نه نماز با توجه...
سه. از وقتی این را شنیدم به خودم گفتم سید! حالا دیگه چه بهانه ای داری؟ اخلاص و توجه نداری اما می توانی نماز پریشانی که می خوانی را حداقل در اول وقت بخوانی..
و این درنگ عمیق همچنان در من ادامه دارد.
ما را در سایت سلام دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 104